ΠΗΓΗ : ENERGY PRESS

Πλεονεκτεί ως προς την τιμή έναντι όλων των ανταγωνιστικών καυσίμων κίνησης, μειονεκτεί ακόμη ως προς το δίκτυο τροφοδοσίας.

Ο λόγος για την τιμή του φυσικού αερίου και αφορμή για το crash test που επιχειρεί σήμερα το Energy press αποτελεί η χθεσινή εξαγγελία της ΔΕΠΑ ότι προτίθεται να προχωρήσει στη δημιουργία πανελλαδικού δικτύου πρατηρίων για ΙΧ με το συγκεκριμένο καύσιμο. Τα νούμερα λοιπόν λένε ότι ένα ΙΧ αυτοκίνητο που “καίει” φυσικό αέριο έχει όφελος γύρω στο 67% απ’ ότι αν χρησιμοποιούσε βενζίνη, 59% έναντι του ντίζελ, και 31% έναντι του υγραερίου. Κι αυτό καθώς στην Ελλάδα της πανάκριβης βενζίνης, η τιμή της κυμαίνεται κατά μέσον όρο στα 1,68 ευρώ το λίτρο. Για να κάνετε τη σύγκριση με το φυσικό αέριο κίνησης, θα πρέπει να μετατρέψετε την τρέχουσα τιμή του τελευταίου σε λίτρα. Το συγκεκριμένο καύσιμο πωλείται σε κιλά, και ένα κιλό φυσικού αερίου ισούται με 1,77 λίτρα. Σύμφωνα λοιπόν με την ιστοσελίδα της ΔΕΠΑ (http://www.depa.gr/) ένα κιλό φυσικό αέριο κοστίζει σήμερα 0,976 ευρώ (μαζί με το ΦΠΑ). Άρα, μετατρέποντας το σε λίτρα, προκύπτει μια τιμή γύρω στα 0,55 ευρώ. Μεγάλη επίσης εξοικονόμηση επιτυγχάνεται για επαγγελματικά οχήματα, ταξί και φορτηγά, καθώς η τιμή του ντίζελ κίνησης είναι γύρω στο 1,36 ευρώ το λίτρο. Όσο για το υγραέριο, που έχει αποκτήσει χιλιάδες “fans” τα τελευταία χρόνια, η τρέχουσα τιμή του είναι γύρω στα 80 λεπτά το λίτρο. Αναφορικά με το κόστος μετατροπής ενός μεσαίου κυβισμού αυτοκινήτου κατά τέτοιο τρόπο ώστε να “φουλάρει” με φυσικό αέριο, εκτιμάται ότι δεν κοστίζει πάνω από 2.000 ευρώ. Εννοείται ότι τα συνεργεία που κάνουν τη μετατροπή του κινητήρα, δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέγει εκείνος με πιο καύσιμο θα κινηθεί, δηλαδή είτε βενζίνη είτε φυσικό αέριο. Και όλο αυτά με το πάτημα ενός κουμπιού που τοποθετείται στην καμπίνα.

Η χρήση φυσικού αερίου στις μεταφορές είναι γνωστή από το 2001. Τότε το αέριο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στα λεωφορεία και στα απορριμματοφόρα. Τα τελευταία χρόνια, η ΔΕΠΑ τροφοδοτεί με συμπιεσμένο αέριο περισσότερα από 600 λεωφορεία ΟΣΥ (πρώην ΕΘΕΛ) και 102 απορριμματοφόρα δήμων. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω δύο σταθμών ανεφοδιασμού που διαθέτει η εταιρεία στην Αττική, στις περιοχές της Ανθούσας και των Ανω Λιοσίων. Η δυναμικότητα και των δύο σταθμών ανέρχεται στα 5.000 κυβικά μέτρα/ώρα (Nm3/h), κατατάσσοντάς τους ανάμεσα στους μεγαλύτερους στην Ευρώπη.

 

2015-11-11T10:51:17+02:00

About the Author:

Leave A Comment